האתר האישי של אמיר דגן

הפעם הראשונה שאנו רואים את המחיר למוצר דומה לכזה שאנו רוצים לרכוש, מהווה עבורנו מחיר עוגן למוצר שכזה.

כלומר אם בפעם הראשונה שנחשוב על רכישת טלביזיה נראה שהמחיר שלה הוא 3000 שח, הרי שבעתיד, כאשר נראה טלביזיה במחיר נמוך יותר נחשוב שזו מציאה.

המשמעות מבחינת המוכר - המחיר הראשון מאד חשוב, כי הוא יהווה מחיר עוגן ללקוחות עתידיים.

מחיר זה גם יאפשר לערוך בעתיד מבצעים, אשר ייתפסו בעיני הציבור כמבצע, כיוון שהמחיר החדש יהיה זול לעומת מחיר העוגן

יש להדגיש כי מחיר העוגן נשאר אצלנו לתקופה ארוכה מאד, ולכן החשיבות שלו גדולה מאד.

 

ההשלכות של מחיר העוגן על התיאוריה הכלכלית הרגילה  - גדולה מאד

התיאוריה הכלכלית טוענת שהמחיר נקבע לפי נקודת שיווי המשקל בין הביקוש לבין ההיצע. זה נכון אם שני כוחות אלה אינם תלויים זה בזה. אבל מחיר העוגן מוכיח שיש תלות, ואפילו חזקה:

מחיר העוגן נקבע בידי היצרן (ומפורסם כמחיר מחירון, בפרסומות ובדרכים נוספות), ואילו הצרכן מוכן לשלם סכום בהתאם למחיר העוגן.

המסקנה היא שהמחיר לא נקבע לפי התועלת שהצרכן מפיק, אלא נתון להשפעה רבה של היצרן.

ולכן, במוצרים החינויים לקיום החברה, כגון שירותי בריאות, תרופות, מים, חשמל, חינוך ומשאבים חיוניים אחרים, על הממשלה לווסת את כוחות השוק ולקבוע את מחיר העוגן (או את מחיר המקסימום)

דן אריאלי - סיכום הספר
הערות וסיכומים מספרו של דן אריאלי - לא רציונלי ולא במקרה
כביש 6
סיפור קצר על עובד אחד עם ראש גדול ולב זהב
עידוד תרבות הצריכה
מחשבות בעקבות חוברת ההטבות של ישראכרט
הודעות למייל-הוט
החיים של בארני-סרט
דעתי על הסרט החיים של בארני
נאום המלך-סרט
דעתי על הסרט נאום המלך
עת להרוג-סרט
דעתי על הסרט עת להרוג, ומחשבות שעלו בעקבות הסרט

תגובה למאמר

שם מלא
דוא"ל (לא יופיע בתגובה)
תוכן התגובה
למניעת ספאם נא לפתור את התרגיל:
11 - 7 =