האתר האישי של אמיר דגן

בפרק זה דן מתאר ניסויים רבים שונים ומקיפים כדי לבחון את ההשפעה של מחיר החינם.

המסקנה היא אחת, חד משמעית, חותכת, ולא מפתיעה:

אנשים אוהבים חינם

כל כך אוהבים, שעבור משהו בחינם הם לא ישימו לב למחיר האמיתי, ויקנו דברים שהם לא צריכים ולא תכננו לרכוש.

למשל, כאשר אמזון נתנו משלוח חינם לרכישה מעל מחיר של שני ספרים, אנשים הוסיפו לרכישה שלהם את הספר השני רק כדי לקבל את המשלוח חינם.

ההפרש בין שני סנט לסנט אחד הוא קטן, אבל ההפרש בין סנט אחד לאפס הוא עצום

עבור מוכרים: רוצים למכור יותר מוצרים (משמעותית יותר) - תכללו בקניה משהו בחינם

עבור הקונים - נסו להיות יותר רציונלים ולחשב כמה בדיוק עולה לכם החינם הזה

עבור ממשלות - הדרך לעודד משהו מסוים (למשל מכונית שאינה מזהמת) היא לא בהקטנת המיסים אלא בהפיכתם לחינם

זה יכול להיות ברור יותר בטיפול רפואי:

רוצים לעודד חיסון? תנו אותו בחינם (וגם לא בשקל, אלא ממש בחינם)

כנ"ל לבדיקות חשובות או כל פעילות חברתית שהמדינה תצא נשכרת מביצועה

דן אריאלי - סיכום הספר
הערות וסיכומים מספרו של דן אריאלי - לא רציונלי ולא במקרה
כביש 6
סיפור קצר על עובד אחד עם ראש גדול ולב זהב
עידוד תרבות הצריכה
מחשבות בעקבות חוברת ההטבות של ישראכרט
הודעות למייל-הוט
החיים של בארני-סרט
דעתי על הסרט החיים של בארני
נאום המלך-סרט
דעתי על הסרט נאום המלך
עת להרוג-סרט
דעתי על הסרט עת להרוג, ומחשבות שעלו בעקבות הסרט

תגובה למאמר

שם מלא
דוא"ל (לא יופיע בתגובה)
תוכן התגובה
למניעת ספאם נא לפתור את התרגיל:
3 - 3 =